söndag, maj 20, 2007

Galleri Hässelby

De senaste 10 bilderna är alla tagna under en tvåtimmars promenad i Hässelby, bortsett från nattbilden som togs två dagar tidigare.

Man drömmer ofta om de fantastiska bilder man skulle kunna ta om man bara vore på dom där speciella ställena, långt bort. Jag tror att det finns oanade möjligheter i din absoluta närhet.

Jag tog ett antal kort utan någon speciell tanke, mest för att börja använda kameran. Bland de tio bilderna finns inget tema (förutom att alla är tagna i befintligt ljus i Hässelby) och dom är efterbehandlade i GIMP med olika tekniker.

Jag tror att man skulle kunna fördjupa sig i enskilda teman, t.ex. hänga runt Hässelby Gård och bara ta foton där. Kanske nästa gång...

Bilderna hittas också på Galleri Hässelby.

4 Comments:

Blogger Susanne said...

För mig är ju dina foton de där som är tagna långt bort, nåja 60 mil bara, och som vore speciella för mig om jag vore där. Det man inte sett förut är ju speciellt och inte gammalt och vant.

Själv har jag också börjat ta med mig kameran ut på cykelturer och promenader i det som är min omgivning och kanske annorlunda för andra.

Vad har du för kamera som tar så fina foton? :-)

5:27 em  
Blogger BGAN said...

Hej, Sassa!

Jo, det är lite som dom som står högst upp i slalombacken med dom senaste skidorna och moderiktiga kläder...och som knappt kan åka!

Jag har en alldeles nyinköpt Nikon D200, en digital spegelreflexkamera som bara är hur kul som helst.

Jag antar att du har sett Bengts "Bild och Foto" http://www.bildochfoto.se/ som är en av många inspirationskällor.

6:41 em  
Blogger Susanne said...

Jodå, visst tittar jag in på Bild och Foto när jag vill ha inspiration eller bara undrar över något. Det var nog han som fick mig att också starta en fotoblogg för de av mina foton jag gillar bäst.

Funderar själv på att införskaffa en Nikon D40, men väntar till skattepengarna kommer och då lär det också finnas en ny Olympus att titta på.

11:07 em  
Blogger Farsan_Baloo said...

Hejsan

Ny runda i Solidaritetsbloggen. Den här månaden går vår hundring till förmån för Röda Korsets insamling till världens mammor.

http://delameddig.blogspot.com

mvh / Marcus

9:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home