fredag, juni 03, 2005

Mexico Watch

Idag såg jag ett fint program på SVT1. Det handlar om den fina hästtraditionen i Mexiko och om hur en pojke jobbar för att bli en riktig Charro. När jag såg de fina miljöerna och denna levande tradition, så måste jag erkänna att det pulserade i mina mexikanska ådror.

Tyvärr hittar jag ingen repris eller web-sändning.
Hoy vi un programa bonito en SVT1. Se trata de la bonita tradición de caballos en México, y como un niño trabaja para ser un verdadero Charro. Cuando vi esos ambientes tan bonitos y esa tradición tan viva, tengo que admitir que ardían mis venas mexicana.

Desafortunadamente no encuentro ningún retransmisión del programa, ni nada en el web.
Jag såg också på web-tv i Aftonbladet om att man befarar nya utbrott i vulcanen Colima . Vill man även följa vulkanen Popocateptl som ligger alldeles utanför Mexico City går det också bra. Tänk på tidsskillnaden, ibland är det alldeles svart. (Natt i Mexiko.)También vi en web-TV en Aftonbladet que temen nuevas erupciones en Colima. Si quieren también se puede seguir al vulcan Popocateptl que está ubicado cerca de Ciudad de México. Acuerdense de la diferencia en horario, a veces todo parece negro (noche en México!).
Och när vi ändå snackar om Mexiko: chiles, mina chiles kommer ni väl ihåg? Direktimporterade jalapeñofrön från Mexiko. Så här ser dom ut nu! Fortsättning följer! Y hablando de México: chiles, se acuerdan de mis chiles? Semillas de jalapeño importados directamente de México. Así se ven ahorita. Regresamos...