lördag, april 02, 2005

Mexikansk TV // Tele Méxicano


Muchas veces seguimos las noticias de México por medio de conección con Televisa . Ahí se encuentra grabaciones de las noticias de las 22:00 horas (tiempo local). Se usa un cable tipo S con dos cables extra del sonido (se vende el paquete en p.ej. ONOFF) para hacer connección con nuestra televisor, donde por lo menos no se ve tan feo. Ver tele directamente en la PC es pésimo.

Si quieren ver televisión de otros paises se puede buscar y experimentar en TV4all . Buena suerte!






Vi följer ofta nyheterna från México genom att koppla upp oss mot Televisa . Där hittar man inspelningar från 22:00 nyheterna (lokal tid). Jag använder en S-kabel plus två ljudkablar för att koppla bilden till vår TV där bilden i alla fall blir hyfsad (finns att köpa på t.ex. ONOFF). Att titta på TV på PC:n suger.

Vill man titta på TV från andra länder kan man leta och experimentera på TV4all . Lycka till!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

¡Muchas gracias del enlace! Actualmente veo las noticias directas de Italia.

11:40 em  
Blogger Julio Sueco said...

Hej!, tack för länken den komer vi nog ta nytta av du. Jag undrar lite hur kom du till min blog? Viste du att jag skriver på svenska med? Här skriver jag på svenska då och då. Det finns en skara av oss som är mexikaner med svensk anknytning som har en blogg, vill diu titta på den ta dig hit.

2:17 em  
Blogger BGAN said...

Susanne, kul att länken var av nytta!

Julio, minns inte hur jag hittade din blogg. Tack för tipset om den gemensamma mex-bloggen, mycket bra initiativ!

/Bosse.

4:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home