söndag, juni 05, 2005

Små söndagstankar


Några förfasas över att Saudi vill sponsra moskeer mot att man får välja iman och dogmatisk inriktning. Big deal. Är inte det samma sak som svenska missionen gjort i Afrika i årtionden?

Regeringen förfasas över att arbetsgivare kan läsa privat e-post på företagens maskiner. Men hallå: ska inte jobbdatorerna användas till...jobbet? Ska inte arbetstiden ägnas åt...arbete? Skrota förslaget om att förbjuda företagarna att läsa privatpost på jobbsdatorerna. Vill du vara privat? Maila privat!

BGAN Attack gjorde äntligen första målet i Hattrick. Fick ändå stryk med 1-5. Kan man värva Anders Svensson i Hattrick?

På lördagens morgon vräkte regnet ner över Stockholm. Ändå var jag fruktansvärt avundsjuk på dom som skulle få springa Stockholm Marathon. (Denna känsla bör nog snarast behandlas av en psykolog, kan inte vara normal.) Och inte blev det bättre av att det höll upp strax före start. Hur som helst, stärkt av Steffanies framgångar på Stockholms gator, och att en typ från Hässelby SK tog SM-guldet i maraton (som Hässelby-Bo (i dubbel bemärkelse) är man förstås lokalpatriot) drog jag tidigt imorse till Lidingö för att springa de sista 10 kilometerna på Lidingöloppet. Regnet öste ner. Glasögonen immade igen. Sprang fel och irrade hjälplöst kring i Lidingöskogarna. Abborbacken. Gick mest hela tiden. Tänkte på Jinge som nog är jättesur efter det att jag fullständigt öste ur mig mot honom på hans blogg sent i lördags (jag använde t.o.m. stora bokstäver...). Alltså: katastrof på Lidingö. Bara att bryta ihop och komma igen.

Tea, anyone?