lördag, december 03, 2005

I huvudet på en utrikesminister

Måndag
Jag borde nog göra något, men vet inte riktigt vad.

Tisdag
För att förstå vad det handlar om måste man BÅDE veta vad Eritrea är och vad ett fängelse är.

Onsdag
Jag tror att jag vet att Eritrea är någon sorts plats. Men där finns väl inga svenskar? Och fängelse är väl ett ställe där man förvara tjyvar?

Torsdag
Jag skulle kanske förstå vad dessa saker är om jag hade lyssnat på radio. Men varför ska jag göra det? Måste man vara intresserad av sitt jobb för att få betalt?

Fredag

Nu hinner jag inte tänka mer på detta. Teatern väntar.

Lördag
Idag hinner jag heller inte tänka på den där killen. Vi har ju möte i vår bostadsrättsförening. Och misstolka mig nu inte. Vi är väldigt emot bostadsrättsföreningar. Speciellt för andra.

Söndag
Vad gör jag nu? Näe, jag tror jag somnar om.

Epilog

Free Dawit Isaak. Tyvärr är länken inte uppdaterad. Dawit sitter fortfarande fängslad.