onsdag, oktober 05, 2005

Om Mig

Jag fick ett erbjudande som jag inte kunde tacka nej till från Bejcon .

3 saker som jag gillar:

- Hustruns enchiladas. (Får jag ta en liten tequila till är lyckan fullständig.)
- Sena sommarkvällar, när gästerna gått hem, och det är lite mörkt och väldigt friskt i luften utan att vara kallt. Och man andas och gläds åt den lilla gräsplätt som faktiskt är vår.
- Fotbolls-VM. Hellre ett Fotbolls-VM än två OS.

3 saker som jag tycker illa om och som skrämmer mig:

- Fundamentalism. Av alla sorter.
- Människors ovilja att ta ansvar för sina egna handlingar och sina egna liv.
- Folk som driver med andra människors utseende. (Supertrött på alla skämt om Göran Perssons kroppshydda.)

3 viktiga saker i mitt rum:
OK, jag väljer köket.

- Min popcorn kastrull. (Behöver väl inte förklaras.)
- Mina jalapeño-plantor.
- Mina köksstolar. (Jag vill slå ett slag för dom, för dom är på väg att kasseras av okänsliga människor. Jag fick dessa stolar i slutet på 70-talet av mina föräldrar, med medföljande vers som bl.a. sa: "Det var en gång en teknolog, som bara låg och låg.") (Nästa bloggfråga kanske blir: 3 viktiga saker på Lövsta sopstation. Då vet ni svaret.)

3 slumpvis valda fakta om mig:

- Jag deltog som betald statist i filmen Willow. (Smikösen berömde mitt skägg, a halleluja moment.)
- Syntes alltför tydligt i TV-reportaget "Super vi ihjäl oss" i slutet på 70-talet. En lång diskussion utbröt på släktkalaset om vad jag egentligen hade i handen där på Smögens brygga (och försökte dölja när jag förstod att jag blev filmad). Rätt svar: en gin-o-tonic.
- Jag spelade el-bas tillsammans med Christer Björkman. Sedan fick våra karriärer delvis olika inriktningar.

3 saker jag vill göra innan jag dör:

- Ta en riktig långresa (+6 månader) med min fru.
- Se Sverige i final i Fotbolls-VM på plats.
- Gå i pension.

3 saker som jag kan göra:

- Baka matbröd. (Vann en gång en baktävling mot Hustrun.)
- Slappa. (Min fru kan inte slappa.)
- Snottra. (Nä, det var ljug, jag vet inte ens vad snottra är för något.)

3 saker som jag inte kan göra:

- Spela fotboll (slet sönder knät i Åre för många år sedan)
- Baka kaffebröd. Min sockerkaka blir bara en oformlig sliskig massa.
- Tycka om Johan Rehborg och Henrik Schyffert (i deras yrkesroll förstås. Privat är dom säkert mycket trevliga).

3 saker som jag säger mest:

- Allt väl?
- Perfekt! (Perfecto.)
- 1-0 till mig (när jag lyckats bräcka Dottern med en snabb replik)

3 kändisförälskelser:

- Tina Turner (Jag har presenterat henne i familjen som min farmor, så det fungerar bra)
- Gaby Ruffo (Romans auktoriserad av Hustrun)
- Alejandra Guzman (Romans auktoriserad av Hustrun)

3 stycken som jag tror kan svara på dessa frågor:

Passar denna gång.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Enchiladas - det var längesedan jag åt det! Mums!

9:41 fm  
Blogger BGAN said...

Jäpp, Sandra, med mexikansk mole, massa lök, creme fraisch (hur det nu stavas). När jag tänker på det var det längesedan jag fick enchiladas hemma. Molen kanske har tagit slut.

12:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home