måndag, mars 27, 2006

Rakare Rygg

Så här i efterdyningarna av Freiwalds avgång, vill jag bara göra några stilla reflektioner.

Varför, varför är det så svårt för en politiker att säga "Jag gjorde si och så, för jag trodde att det var det bästa i den situation som uppstått. Det kanske var överilat, men gjort är gjort", istället för slingra sig och till och med ljuga.

Varför, Laila? Tyckte du själv att det du gjorde var så skamligt att det måste döljas?

Vem vill ha en chef som ljuger för att klara sitt eget skinn och därmed sätter medarbetarna på pottan? Vem?

Hur kan partipolitik och partisympatier få människor att försvara ett sådant beteende? Någon?

Eller för att travestera Adolfsson&Falk : Jag vill ha rakare rygg i riket.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, jag ställer samma frågor som du! Varför, varför?

Själv börjar jag tro att det faktiskt är som så, hur hemskt det än låter, att vi(folket/makthavarna) lever i två helt skilda världar/verkligheter. Och i dessa två världar finns helt olika syn på vad som är rätt & riktigt, vad som är moral & integritet, vad som är sant & falskt osv. Det finns helt enkelt ingen annan förklaring...!? :-(

3:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home