måndag, april 11, 2005

Sassa brassa mandelmassa

Me alegra ver que también Sassa (a veces!) hace un blog en sueco/español. Ella dice que fue inspirada por un servidor (ver nota 1). Y un servidor fue inspirado por una platica con Steffanie en el ultimo 'blogg lunch', donde estuvimos platicando sobre el uso de blogs para aprender y enseñar idiomas. Así que juntos avanzamos.

Yo, en particular, no tengo algún fin especial cuando escribo en español/sueco. Nada más lo hago por divertirme un rato. Cuando ya no quiero hacerlo, lo dejo y ya. Es la ventaja de tener su propio blog, uno decide que escribir y que no escribir. Aqui decido yo. (Sí, mi amor, que quieres? Que deje yo de estar tanto tiempo enfrente de la PC? Claro, mi amor. En este instante mismo apago la PC!)

Sorry, got to go. Hasta la vista!
Det är kul att se att också Sassa kör med svenska/spanska i sin blog. Hon säger att hon fick inspiration från mig (se not 1). Och jag i min tur blev inspirerad av Steffanie under senaste blogglunchen, där vi pratade om att använda bloggar för att undervisa och lära språk. Tillsammans går vi framåt!


För egen del, så har jag ingen speciell avsikt med att skriva på spanska/svenska. Jag gör det bara för att det är kul. Det är fördelen med att ha sin egen blogg, man bestämmer vad man vill skriva och inte skriva. Här bestämmer jag. (Ja, älskling, vad vill du? Ska jag sluta sitta så länge framför PC:n? Självklart älskling. Jag stänger av PC:n omedelbums!.)

Sorry, jag måste gå nu. Vi syns.


Nota 1: vean la diferencia en expresarse en Mexicano y en Sueco! En español = "un servidor", en sueco = "yo".

Not 1: se skillnaden att utrycka sig på mexikanska och på svenska! På spanska = "en tjänare", på svenska = "jag/mig".

3 Comments:

Blogger paradox55 said...

Härligt kul med initiativ av det kreativa slaget. Dessutom ser man ju vilken nytta bloggluncher gör.

Härligt BGAN, men kan du inte lägga in en kort spanska kurs för nybörjare. Lägga in också korta uttal...

Det vore kul att lära sig litet småspanska så man kan beställa småfranska...haha där fick jag till det..

6:36 em  
Anonymous Anonym said...

Här finns en sajt med det paradox66 efterlyser - med ljud! Scrolla ner på sidan! Men det är nog roligare med en språkkurs på bloggsidorna.

"Un poco de español para pedir pancito francés." No, no suena bien en español.

10:29 em  
Blogger BGAN said...

Susanne och Bengt, en händelse som ser ut som en tanke, att ni två samsas på den här kommentaren. Har redan tidigare tänkt att ni båda är intresserade av utbildning och nog skulle få ett trevligt utbyte på nästa blogglunch! (Fast jag har fått för mig att Sassa bor i Skåne, så det blir kanske lite långt...)

7:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home