fredag, mars 23, 2007

af BGAN

Jag har en förmåga att befinna mig på fel ställen vid fel tidpunkter. Så jobbade jag t.ex. inom kärnkraftsindustrin mitt under själva debatten på 80-talet. Blev bl.a. utskälld av en taxichaufför i Oslo när jag yppade vad jag jobbade med.

Nu senast blev min lärare i Konsthistoria ifrågasatt av en av de andra eleverna för att han ville flyga till London och se en eller annan konstutställning. Flyga var det ju inte tal om, av miljöskäl förstås. Samtidigt som jag tillbringar en stor del av min nattsömn i flygstolar runt om i världen.

Nåväl, eftersom mina rutter allt efterhand blivit mer östliga tänkte jag pröva Finnair och eftersom man aldrig vet hur mycket flyga det blir började jag genast ansöka om medlemskap i deras "Frequent Flyer" program, för att i framtiden kunna utnyttja vissa fördelar (snabbare check in, tidig ombordstigning på planet, och kanske till äventyrs tillgång till deras Business Lounge).

Men när jag fyllde i mina data brast jag ut i gapskratt. Följande info ville dom ha:

Kön
Nationalitet
Förnamn:
Andra namn:
Efternamn:
Adelskap:
Födelsedatum:

Vänta nu! Adelskap?

Titta själva på Finnair om ni inte tror'at!

1 Comments:

Blogger Elisabet. said...

Ja, men du hade väl bara kunnat skriva af nånting .. eller von ....oben ...-)

11:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home